Specyfika konstrukcji kontenerów morskich
Natalia Roentgen Budownictwo,Transport Specyfika konstrukcji kontenerów morskich

Specyfika konstrukcji kontenerów morskich



Specyfika konstrukcji kontenerów morskich

Specyfika konstrukcji kontenerów morskich. Transport morski odgrywa ogromną rolę w eksporcie towarów na całym świecie. Szacuje się, iż nazywany kręgosłupem handlu międzynarodowego posiada nawet 80% udziałów w ogólnoświatowym handlu. Podstawowym sposobem załadunku towarów na statek są kontenery, które charakteryzuje duża odporność na uszkodzenia, a także działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Kontenery transportowe posiadają różne parametry, które dostosowane są do przewozu różnego rodzaju towarów.

Kontener morski – charakterystyka

Typowy kontener morski https://kontenery-morskie24.com.pl/ jest ogromną prostopadłościenną bryłą. Przypomina średniej wielkości budynek z podłogą oraz zadaszeniem. Służące do przewozu drobnicy, znacznie przyspieszają proces przeładunku, a także chronią towar przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. W przypadku transportu morskiego do przewozu kontenerów służą kontenerowce, semikontenerowce, a także rorowce. Budowa kontenerów morskich od lat udoskonalana jest przez specjalistów zajmujących się żeglugą morską. Pozwala to na optymalizację pracy logistyków.

Budowa kontenera morskiego wraz z podziałem

Budowa kontenera morskiego https://kontenery-morskie.biz.pl/ uzależniona jest od przewożonego w nim towaru. Niemniej jednak wszystkie wykonane są z wytrzymałej stali, która spowalnia korozję. Ich ramy tworzy szereg długich belek nośnych, zwykłych belek, a także dźwigarów poprzecznych. Na wytrzymałych ścianach kontenerów zostały umieszczone specjalne atestowane uchwyty do mocowania ładunku. Słupki narożne, które odpowiadają za mocowanie i podnoszenie, stanowią najmocniejszą część budowy kontenera morskiego. Wodoszczelne, zazwyczaj podwójne drzwi zamocowane na zawiasach, najczęściej posiadają od dwóch do czterech zamykanych na kłódki i plomby zamków.

Podział kontenerów morskich

  • Kontenery uniwersalne

To najczęściej spotykany typ kontenerów na świecie. Budowa tego kontenera morskiego pozwala na przewożenie wszystkich ładunków drobnicowych. Do dyspozycji przedsiębiorców pozostają kontenery typu standard 20’, kontenery 40’ Standard, a także kontenery 40’ High Cube.

  • Kontenery z otwartym dachem i bokiem

Kontenery z otwartym dachem przeznaczone są do transportu ładunków niewymiarowych, które przekraczają wysokość standardowego kontenera. Budowa kontenerów morskich z otwartym dachem oraz bokiem wyróżnia się na tle pozostałych, gdyż konstrukcje te posiadają dodatkowe wzmocnienie podłogi, a także belek wzdłużnych. Każda z belek posiada szereg uchwytów mocujących, których zadaniem jest utrzymanie ładunku w jednej pozycji. Kontenery te mogą być dodatkowo wyposażone w kłonice, które oprócz tego, iż ograniczają szerokość ładunku do wymiarów kontenera, dodatkowo ułatwiają jego mocowanie. Dach konstrukcji stanowi wodoszczelna plandeka, z linką z zamknięciem celnym.

  • Kontenery typu platforma

Kontenery typu platforma dedykowane są ładunkom ciężkim i gabarytowym. Ich udźwig jest znacznie większy, niż w przypadku kontenerów uniwersalnych. Niezwykle wytrzymała, metalowa podłoga, wytrzymuje duży nacisk punktowy. Ten rodzaj kontenerów można ze sobą łączyć, dzięki czemu zwiększa się jego ładowność. Elementy umożliwiające ich połączenie, a także zmieszczenie w nich ładunku, zostały symetrycznie umieszczone zarówno na podłodze, jak i belkach bocznych.

  • Kontenery typu cysterna

Kontenery cysterny zostały stworzone z myślą o transporcie chemikaliów oraz cieczy pitnych. Zbiornik, wewnątrz którego znajduje się płyn został obudowany metalową ramą o standardowych wymiarach. Zadaniem ramy jest ochrona płynu przed uszkodzeniami, do których mogłoby dojść na skutek gwałtownego falowania.

  • Kontenery chłodnicze

To specyficzny rodzaj kontenerów , których zadaniem jest utrzymanie stałej temperatury wewnątrz konstrukcji. Najczęściej służąco transportu produktów spożywczych przez ocean.  Posiadają ściany o konstrukcji przekładkowej, których wypełnienie stanowi pianka poliuretanowa. Podłoga wykonana z aluminiowych T-gratongów jest niezwykle wytrzymała i pełni funkcję tak zwanych kanałów powietrznych. Jednostka chłodząca znajdująca się wewnątrz kontenera odpowiedzialna jest za utrzymanie stałej, niskiej temperatury.

Wysyłanie kontenerów drogą morską

Wysyłanie kontenerów drogą morską wymaga zachowania szeregu procedur. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno załodze statku, jak i przewożonym towarom. Z tego względu każdy kontener posiada specjalne zaczepy mocujące wpuszczone w podłogę. Tylko to gwarantuje konstrukcji stabilność, nawet podczas groźnych sztormów. Zaczepy mocujące znajdujące wieprzy ramie dolnej dodatkowo wzmacniają stalowe ściany. Aby zapewnić bezpieczeństwo przewożonych towarów, coraz częściej na podłogach kontenerów umieszcza się specjalne maty antypoślizgowe.

Każdy kontener znajdujący się na pokładzie statku po dotarciu na miejsce, musi zostać rozładowany, jest to możliwe dzięki specjalnej kieszeni dla wideł, która znajduje się pod kontenerem. Co więcej, każdy kontener obok drzwi posiada szereg oznaczeń,  które wskazują na rodzaj ładunków, które mogą być w nim przewożone, a także ich ciężar.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl

Related Post