Pozycjonowanie stron dla początkujących

 

  • Pozycjonowanie stron dla początkujących

 

Stworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok w budowaniu swojej pozycji w sieci. Aby ktokolwiek trafił na naszą witrynę musimy wykonać szereg dodatkowych czynności, które poprawią jej widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie strony w Internecie nie jest trudnym zadaniem, ale jest wyjątkowo czasochłonne, zwłaszcza, jeśli jesteśmy amatorami. Dlatego też, już na etapie tworzenia strony powinniśmy zastanawiać się nad wyborem najskuteczniejszej dla nas metody pozycjonowania.

 

  • Pozycjonowanie strony – co to jest?

 

Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak zestaw działań, które poprawiają jej widoczność w wyszukiwarce Google. Użytkownicy wpisują w wyszukiwarce określoną frazę, po czym algorytm wyszukiwarki dobiera najlepiej pasujące wyniki. Wśród wyników możemy wyróżnić wyniki organiczne (poszczególne strony, w tym naszą) i nieorganiczne (reklamy, na których pozycję nie mamy wpływu).

W przypadku wyników organicznych możemy wpływać na to, na której pozycji znajdzie się dana strona po wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy. Dla wszystkich właścicieli stron internetowych kluczowe jest znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki, co zapewni największe prawdopodobieństwo tego, że użytkownik kliknie akurat na naszą stronę.

 

  • Pozycjonowanie a reklamy

 

Gdy wpiszemy daną frazę w wyszukiwarce, wśród pierwszych wyników zobaczymy linki oznaczone znacznikiem reklamy (treści sponsorowane). Tego typu reklamy nazywają się „Pay Per Click” (PPC) i są to reklamy płatne. Firma, która wykupiła taką usługę, płaci za kliknięcie na oznaczony link. Ze względu na to, reklamy pojawiają się zawsze w pierwszych wynikach. W przypadku zwykłego pozycjonowania za nic nie płacimy, a miejsce w wyszukiwarce jest zasługą naszej pracy. Kwestie związane z płatnymi reklamami w wyszukiwarce są dość kontrowersyjne i wielu specjalistów SEO je krytykuje.

 

  • Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

 

Na pozycje danej strony w wyszukiwarce Google wpływ ma wiele czynników. Nie wszystkie są znane specjalistom od pozycjonowania. Poza kluczowymi działaniami, które zwyczajowo pomagają w podbiciu strony w wyszukiwarce, istnieją jeszcze tajemnicze algorytmy Google, które nie są znane szerszej rzeszy ludzi. Dodatkowo algorytmy wciąż są ulepszane i zmieniane, więc kluczowe jest, aby cały czas monitorować pozycję naszej strony, ponieważ w każdej chwili może ona spaść niżej w wynikach.

 

  • Słowa kluczowe

 

Wybór słów kluczowych to podstawowa czynność, od której powinniśmy zacząć przygodę z  SEO. Najprościej tłumacząc: słowa kluczowe to konkretne frazy, które najlepiej opisują usługi bądź produkty, które znajdują się na naszej stronie. To od ich wyboru zależą dalsze działania.

Aby wybrać najlepsze słowa kluczowe, warto monitorować strony konkurencji oferujące takie same lub podobne usługi czy produkty. To da nam dobry punkt odniesienia. Jednak nie powinniśmy kopiować fraz konkurencji.

Nasze frazy kluczowe powinny składać się z kilku różnych słów, zaczynając od ogólnych, poprzez bardziej szczegółowe czy unikalne dla konkretnej grupy odbiorców. Oczywiście, istnieją takie branże, co do których niełatwo o wybranie ciekawych słów kluczowych. Tak jest w przypadku hoteli. Wtedy warto jako słowo kluczowe wybrać konkretną usługę, którą znajduje się w ofercie hotelu, np. sauna, salon spa.

 

 

  • Treść

 

Algorytmy wyszukiwarki Google sprawdzają również treść tekstów, które znajdują się na stronie. Wybrane przez nas słowa kluczowe powinny znaleźć się również w prezentowanych na stronie artykułach, w nagłówka, tytułach, śródtytułach itp. Powinny to być słowa w formie podstawowej, odmianie oraz synonimy. Jednak warto zaznaczyć, że wszystko powinno być wprowadzane z umiarem. Treść powinna być spójna, ciekawa i przyciągać uwagę użytkowników. Strona ma być głównie dla ludzi, nie dla maszyn. Jeśli o tym zapomnimy, to użytkownicy mogą mieć mniej zaufania do naszych usług czy produktów.

Wybrane słowa kluczowe i ważne informacje, powinny znaleźć się również w Meta Tagach. Meta Tagi to znaczniki, takie jak: meta title (tytuł strony) i meta description (opis strony w wyszukiwarce).

 

  • Inne linki

 

Budowanie zasięgu poprzez treści na stronie to jedno, ale poza tym istnieje jeszcze cała gama możliwości wpłynięcia na pozycje w wyszukiwarce, które możemy wykonać poza naszą stroną internetową. Takie działania nazywamy SEO Off-site. W tej kategorii znajdują się wszelkie działania związane z social mediami, wpisy do katalogów, odnośniki do naszej strony na forach internetowych, artykuły sponsorowane czy reklamowanie strony na innej, popularnej witrynie. Duża ilość odniesień do naszej strony buduje jej zaufanie. Algorytm Google analizuje wszystkie odniesienia do naszej strony i na tej podstawie przydziela jej punty zaufania. Jednak należy pamiętać, że nie możemy tworzyć pustych stron czy blogów tylko po to, aby umieścić tam linki do naszej strony www. Takie działanie zamiast podnieść, obniży zaufanie do strony, ponieważ algorytm szybko to wyłapie i przydzieli nam negatywne punkty.

Author: kazik