Jak wybrać agencję PR?
Natalia Roentgen Usługi Jak wybrać agencję PR?

Jak wybrać agencję PR?



Jak wybrać agencję PR?

Jak wybrać agencję PR? Dbanie o relacje z otoczeniem, wizerunek i działania komunikacyjne stały się elementami, które mają obecnie bardzo duży wpływ nie tylko na postrzeganie firmy, ale także na jej wyniki finansowe i pozycję na rynku. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z usług agencji PR. Jak jednak wybrać taką, której działania wpłyną pozytywnie na sukces firmy?

Twoje cele

Jak wybrać agencję PR?

Jak wybrać agencję PR?

W Internecie można znaleźć mnóstwo rankingów najlepszych agencji PR. Niektóre z nich są laureatami nagród zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Zanim jednak zaczniesz przeglądać oferty i strony internetowe różnych agencji, zastanów się, jakie masz oczekiwania i jakie cele ma osiągnąć Twoja firma. Czy będzie to wsparcie we wprowadzeniu nowego produktu na rynek czy może głównie kontakt z mediami, a może jeszcze inna aktywność, dzięki której docierasz do jak największej liczby klientów? Odpowiedzenie na to proste z pozoru pytanie, pozwoli zaoszczędzić Ci czas i już na początku poszukiwań zweryfikuje agencje, spośród których wybierzesz tę najlepszą.

Zajrzyj do portfolio

Wbrew pozorom nie powinno się zaczynać od budżetu. Na początek istotną kwestią jest to, w jakich branżach dana agencja ma doświadczenie. Dotychczasowe projekty są dobrą wskazówką, czy PR-owcy poradzą sobie z naszymi zleceniami i czy otrzymamy rozwiązania zgodne z potrzebami naszej firmy. Jeśli prowadzimy przedsiębiorstwo z gałęzi spożywczej lub pracujemy w dużej firmie deweloperskiej, warto celować w agencję, która posiada bądź posiadała podobnych klientów – np. warszawska agencja PR Hub. Oczywiście, warto pamiętać, że agencje wyspecjalizowane w danej branży mogą posiadać nie tylko doświadczenie w działaniach public relations, ale potrafią także wesprzeć w kampaniach digitalowych, mediach społecznościowych czy współpracy z influencerami.

 Polecamy usługi agencji:

Lokalizacja

Wbrew pozorom to, gdzie mieści się agencja, z którą mamy współpracować, jest ważne. Kontakt to nie tylko maile i telefony, ale także regularne spotkania, które pozwolą sprawnie aktualizować cele i wyniki, ulepszyć strategię oraz umiejętnie wprowadzić nowe rozwiązania i pomysły. Jeśli Twoja firma ma siedzibę w Warszawie, warto wybrać agencję, która również mieści się w stolicy.

Aktualności branżowe

Kolejnym ważnym aspektem jest to, czy agencja podąża za trendami, orientuje się w tym, co dzieje się na rynku, który nas interesuje. Regularny research, aktualizowanie najnowszych informacji i dostosowywanie działań zgodnie z sytuacją w branży to obowiązkowe zadania każdego skutecznego PR-owca.

Propozycja działań

 Agencje zapewniają na swoich stronach internetowych, że dopasują działania do Twoich wymagań. Warto to sprawdzić i poprosić o przygotowanie strategii do wybranego projektu. Dzięki temu dowiesz się, czy agencja rzeczywiście posiada rozeznanie wśród ekspertów, klientów czy instytucji w obrębie interesującego cię rynku. To też moment na pierwszy kontakt z pracownikami agencji, dzięki któremu będziesz mógł zaobserwować ich tryb pracy, elastyczność i zrozumienie dla Twoich potrzeb.

Spotkanie na żywo

Zanim podejmiesz decyzję, spotkaj się z accountem, który będzie opiekował się Twoją firmą. Omów jeszcze raz dokładnie założenia strategii, wizję wspólnych działań i pomysły, które masz w głowie. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie nie jest najważniejsze, zwłaszcza gdy stawiasz na długoterminową współpracę. Nawet jeśli nie od razu wszystkie koncepcje są spójne, a wizje nie są identyczne – nie martw się, wzajemne zrozumienie przyjdzie z czasem.  Nie bój się zadawać pytań i od razu wyjaśniać wszelkich wątpliwości. Jeśli już na początku ustalisz jak najwięcej szczegółów współpracy z agencją, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że kooperacja od początku będzie przebiegała gładko i sprawnie, a z czasem przyniesie pożądane efekty.

Media relations

Dobra i skuteczna w swoich działaniach agencja powinna posiadać stałą grupę mediów, z którą współpracuje. Znając produkt oraz informację, którą chcemy zakomunikować, przedstawiciele agencji powinni sprawnie dobrać odpowiednich odbiorców, co zwiększa szansę na publikacje czy zainteresowanie tematem. Uważne śledzenie tego, co pojawia się na temat Twojej firmy w Internecie, prasie, telewizji czy radiu to kolejne ważne zadanie agencji. Umożliwi to szybką reakcję w sytuacji, gdy pojawią się np. błędne lub niekorzystne informacje. Także wybór rozwiązań przez agencję w momencie powstania kryzysu jest bardzo kluczowy dla wizerunku firmy. Wszystkie te działania wymagają doświadczenia we współpracy z mediami.

Wybór należy do Ciebie

Czynników, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze agencji PR jest jak widać kilka. Oczywiście każda firma może posiadać swoje indywidualne kryteria, które są dla niej ważne i je także należy uwzględnić. Teraz, gdy znamy portfolio, otrzymaliśmy propozycję strategii i poznaliśmy pracowników agencji, pozostaje już tylko dopełnić formalności (także ustaleń finansowych) i… zacząć działać!

Related Post